Scroll to top
© 2019 Be Perfect / pozyskajklienta.pl

Najlepsze narzędzia do pracy w social media – cz. 2


Monika Hankus - 2019-12-03

Kilkanaście wpisów temu Bartek w swoim wpisie o darmowych pomocach dla social media zaproponował kilka bezpłatnych narzędzi do prowadzenia Facebooka i pracy w social media. Dziś kolejna część tej listy, która obejmuje już nie tylko darmowe, ale i płatne rozwiązania, które mają spory wpływ na pracę każdego ninja social media.

Na samym początku odpowiedzmy sobie na pytanie: “Kto to taki ninja social media?”. Najprostszą, a zarazem najtrafniejszą definicją jest stwierdzenie, że to zawód, który powstał w odpowiedzi na postęp technologiczny i rozwój kanałów społecznościowych. To specjalista posiadający szereg kompetencji takich jak: umiejętność strategicznego planowania, umiejętność pracy pod presją czasu oraz sprawność dobierania i moderowania tematów pod konkretną grupę docelową. Ninja social media nie jest osobą, która cały dzień “siedzi na Facebooku”. To osoba, która przez większość swojego dnia w pracy walczy z czasem i dokłada wszelkich starań aby zdążyć przed deadlinem.

W jaki więc sposób usprawnić swoją pracę i rozsądnie zarządzać czasem? Odpowiedź jest prosta: mądrze dobierać narzędzia, które pozwolą nam usystematyzować działania i zaoszczędzić ten czas. W końcu jak wiadomo czas to pieniądz. Poniżej przygotowałam zestawienie narzędzi niezbędnych w mojej codziennej pracy, które są kontynuacją wspomnianej top listy przygotowanej przez Bartka.

Spis treści

1. Sotrender
2. Wordcounet
3. Socialbakers
4. IQhashtag
5. Chatfuel

1. SOTRENDER

https://app.sotrender.com/

Możesz rzucić w niepamięć ręczne przygotowywanie raportów, a godziny spędzone na przeklikiwaniu zakładek i statystyk zamienić na analizę wyników i wyciągnięcie wniosków, które narzędzie “poda Ci na tacy”. Sotrender to dedykowane narzędzie do analizy social mediów i jest niezbędne w pracy każdej osoby, która na co dzień pracuje z kanałami społecznościowymi.

Platformy obsługiwane przez narzędzie to: Facebook, Twitter, Instagram oraz YouTube.

Najważniejsze funkcjonalności, które usprawnią naszą pracę to:

a) możliwość analizy kanałów społecznościowych prowadzonych przez konkurencję;
b) wygenerowanie automatycznych raportów;
c) automatyczna analityka podpiętych profili;
d) wskazówki, uwagi i rekomendacje przeprowadzanych działań;
e) moderowanie komentarzy na kanałach z jednego miejsca.

Monitoring social media w Sotrender

Jeśli chcesz zoptymalizować swoje działania, poznać odpowiedź na pytanie, które elementy w Twojej komunikacji są najlepiej dobrane, poznać bliżej swoich fanów to Sotrender jest narzędziem dla Ciebie.

2. WORDCOUNET

https://wordcounter.net/

To edytor online, który zapewni nam niezbędną pomoc podczas tworzenia tekstów.

Najważniejsze funkcjonalności, które usprawnią naszą pracę to:

a) liczenie zapisanych słów i znaków;
b) sprawdzenie poprawności pisowni na poziomie wyboru słów i ich stylu pisania;
c) wykrywanie błędów gramatycznych;
d) wykrywanie plagiatów;
e) funkcja automatycznego zapisywania.

Edytor online do pisania tekstów - Wordcounter

Ponadto WordCounter pokazuje 10 najważniejszych słów kluczowych i ich liczbę użytą w artykule. Dzięki temu mamy informację zwrotną jakich słów kluczowych używamy, jak często i w jakim procencie. Zapobiega to nadmiernemu użyciu słów jak i ich kombinacji w tworzonych treściach. Z tym narzędziem zaprzyjaźni się również każdy copywriter.

3. Socialbakers

https://www.socialbakers.com/

Socialbakers to zbiór różnych narzędzi dedykowanych social mediom. Dostępny w opcji płatnej jak i darmowej. Dziś skupimy się na darmowej wersji, która w zupełności wystarczy na początku naszej drogi ninja social media i dostarczy nam dodatkowych informacji o działaniach prowadzonych na nasz profilach Instagramowych.

Najważniejsze funkcjonalności, które usprawnią naszą pracę to:

a) wskazywanie przez aplikację najciekawszych treści: trzech posty z najwyższą liczbą polubień oraz 3 posty z największą liczbą komentarzy;
b) wskazywanie przez aplikację sześciu najczęściej używanych przez nas #hasthagów;
c) pokazywanie przez aplikację naszego pierwszego posta na Instagramie;
d) generowanie przez aplikację zestawienia liczby postów opublikowanych w danym miesiącu.

Socialbakers to wielofunkcyjne narzędzie dla social media managerów

Nawet darmowa wersja Socialbaker dla mądrego specjalisty będzie skarbnicą wiedzy. Dlaczego? Poprzez analizę dostępnych informacji możemy dowiedzieć się: co najbardziej podoba się naszym odbiorcom, które treści najbardziej ich angażują oraz czy #hashtagi przez nas używane trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców i nie są zbyt często powielane.

4. IQhashtag

https://iqhashtags.com/

To kompleksowa aplikacja, która pomoże dobrać odpowiednie #hashtagi, analizować profil pod kątem użyteczności serwowanych informacji i zaoszczędzić Twój czas.

Jak wygląda to oszczędzanie czasu w praktyce? Przede wszystkim:

a) aplikacja w swojej wewnętrznej wyszukiwane znajduje podobne i współwystępujące #hashtagi i daje możliwość ustalenia wielkości wyszukiwanych #hashtagów;
b) aplikacja sprawdzi wszystkie użyte #hashtagi, a jeśli wśród nich pojawią się zablokowane treści, to od razu dostaniemy odnośnik, który przeniesie nas do danego zdjęcia i da możliwość usunięcia zablokowanej treści;
c) aplikacja wskaże nam wszystkich mass followersów i umożliwi bezpośrednie usunięcie lub zablokowanie takich kont;
d) IQHashtags umożliwia nam również analizowanie naszych obserwujących.

Sprawdzanie hashtagów na Instagrmie - tylko z IQ Hashtags

PS: Aby się przekonać jakie możliwości daje IQHashtags warto wypróbować darmową wersję. Możecie wtedy między innymi wyszukać do pięciu #hashtagów w wyszukiwarce i przekonać się czy nie posiadacie zablokowanych #hashtagów.

5. CHATFUEL

https://dashboard.chatfuel.com/

To najpopularniejsze narzędzie wspierające platformę Facebook Messenger służące do budowy chatbotów na Facebooku. Dzięki temu narzędziu dostarczane są nam nowe możliwości komunikacji z fanami za pomocą Messengera.

Najważniejsze funkcjonalności, które usprawnią naszą pracę to:

a) budowa chatbota w Messengerze bez umiejętności programowania;
b) automatyczne odpowiadanie na komentarze;
c) baza gotowych szablonów botów;
d) możliwość integracji aplikacji zewnętrznych za pomocą JSON API;
e) Customer Chat.

Konfiguracja chata na Facebooku

Dlaczego warto korzystać z tego narzędzia? Wykorzystując automatyczne odpowiadanie na komentarze zwiększysz zasięg postów, a chatbot zautomatyzuje np. obsługę klienta w Messengerze, co zaoszczędzi Twój czas.

Oczywiście to nie koniec listy, kolejne narzędzia będziemy Wam podrzucać w najbliższej przyszłości!

Author avatar

Monika Hankus

Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobyła podczas staży w agencjach marketingowych. Social media i content marketing manager. Facebook i Instagram nie mają przed nią tajemnic. Prywatnie kulturoholiczka i pasjonatka fotografii mobilnej. W wolnym czasie szuka minimalistycznych kadrów i tańczy, zumbę oczywiście.