Scroll to top
© 2019 Be Perfect / pozyskajklienta.pl

Moc InstaStory – jak budować zaangażowanie na Instagramie


Monika Hankus - 2020-01-29

Prowadzisz profil na Instagramie i zastanawiasz się, jak mocniej zaangażować swoich odbiorców? Nie wiesz, co zrobić aby dotrzeć do nowego grona osób, które jeszcze nie trafiły na Twój profil? Zdradzę Ci tajemnicę – postaw na moc InstaStory.

Dlaczego akurat Story? Odpowiedzi na to pytanie udzielę w kilku poniższych punktach. Mam nadzieję, że udowodnię Ci, że to jedna z najskuteczniejszych (i najbardziej angażujących) form komunikacji dostępnych w obrębie social mediów. Postaraj się wdrożyć te rady, a mam przekonanie graniczące z pewnością, że zaangażowanie Twoich fanów oraz liczba obserwujących wzrosną.

Spis treści:

  1. InstaStory –  systematyczność popłaca
  2. Hashtagi w InstaStory – dotrzyj do odbiorcy
  3. Dodaj lokalizację w swoim Story!
  4. Buduj zaangażowanie użytkowników w InstaStory
  5. Wyraź siebie przez ładną historię
  6. Oznaczaj użytkowników na Story, a osiągniesz więcej!

InstaStory –  systematyczność popłaca

Zacznijmy od wyjaśnienia. InstaStory to te kółeczka, w których na bieżąco pojawiają się relacje osób, które obserwujesz. I to właśnie systematyczna relacja w ramach Story ma ogromne znaczenie. To najszybszy sposób dotarcia do odbiorcy – ponieważ w pierwszej kolejności użytkownicy przeglądają story, a dopiero później scrollują tablicę, gdzie pojawiają się posty. Wniosek? Jeśli systematycznie będziesz publikował treść, pojawisz się na samym początku listy, a tym samym będziesz miał pewność, że odbiorca dotrze do tworzonych przez Ciebie materiałów.

instastory - co to jest

Hashtagi w InstaStory – dotrzyj do odbiorcy

Pewnie wiesz, że używając #hashtagów możesz dotrzeć do osób, które są zainteresowane konkretnym tematem, który poruszasz. Umieszczasz je zapewne w postach wierząc, że wygeneruje to dużo większy zasięg. A czy wiedziałeś, że w Instastory również możesz to zrobić? Działa to na takiej samej zasadzie. Dobrze dobrany i użyty #hashtag to możliwość dotarcia do sporej grupy potencjalnych odbiorców.

hashtagi w instastory

Dodaj lokalizację w swoim Story!

Jesteś na spotkaniu z klientem, w biurze, kinie, w kawiarni albo w muzeum, które od zawsze chciałeś odwiedzić? InstaStory umożliwia dodanie lokalizacji. Wykorzystaj to! Lokalizacja umożliwia pojawienie się w relacjach konkretnego miejsca. Masz moje słowo, w statystykach pojawi Ci się informacja o tym, ile osób dotarło do Ciebie właśnie z tego poziomu, a jest to przydatna informacja z punktu widzenia Twojego biznesu.

lokalizacja w instastoryoznaczanie lokalizacji w instastory

Buduj zaangażowanie użytkowników w InstaStory

Co osobiście najbardziej cenię w story? Opcje, które pozwalają odbiorcom na wypowiedzenie się na konkretny temat, a nam (twórcom lub firmom) poznać ich zdanie. 

Taką możliwość dają:

a) Ankiety (są aż w dwóch wariantach, więc nic, tylko korzystać)

ankiety w instastoryprzykład ankiety w instastory

b)  Quiz, który moim zdaniem jest jedną z najlepszych form kontaktu z osobami, które nas obserwują. To dobra metoda, jeśli chcemy sprawdzić na przykład znajomość produktów naszych klientów lub firmy/osoby.

quiz w instastory

c) Pytania – czyli możliwość zadawania otwartych pytań lub poruszania interesujących nas zagadnień. Bardzo pomocne w sprawdzeniu potrzeb naszych obserwatorów. No bo jak nie polubić rozwiązania, które umożliwia wprost sprawdzenia na czym im zależy?

zadawanie pytań w instastory

d) Live transmisja na żywo. Jeśli tylko masz odwagę pokazać się i nie boicie się mówić – jest to bardzo fajne rozwiązanie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że jesteście z swoimi obserwatorami tu i teraz, razem.

Warto, abyś naprzemiennie testował wszystkie formy, które pozwolą wygenerować aktywność i na podstawie statystyk ocenił, która forma najbardziej sprawdzi się w Twoim przypadku. Faktem jest, że każda opcja pozwala wejść w interakcje, do Ciebie należy wywnioskowanie, która z nich jest najskuteczniejsza.

Wyraź siebie przez ładną historię

Lubisz otaczać się ładnymi rzeczami? Zgaduję, że tak. Podobnie jak Twoi potencjalni użytkownicy. Właśnie z tego powodu powinieneś postarać się, aby Twoje story było estetyczne – to przyciągnie i zatrzyma nowych użytkowników, a także spowoduje, że obserwator będzie chciał więcej. Wypracuj zatem swoją estetykę i zaserwuj swoim obserwatorom piękne i merytoryczne przygotowane story.

Oznaczaj użytkowników na Story, a osiągniesz więcej!

Jak najłatwiej pokazać, że doceniasz swoich obserwujących? Oznacz ich i daj im znać, że doceniasz ich obecność.

oznaczanie użytkowników w instastory

To oczywiście nie wszystkie opcje, które są pomocne w budowaniu zaangażowania na InstaStory. Po wejściu w znaczek „naklejki” zauważysz, że Instagram daje Ci dużo więcej możliwości. Testuj je i sprawdzaj, co daje największy efekt – nigdy nie wiadomo, co “zaskoczy” właśnie u Ciebie. 

Jak zatem widzisz rozwiązań, dzięki którym możesz zbudować relację ze swoimi obserwatorami oraz dotrzeć i zainteresować, nowych użytkowników jest naprawdę dużo. Spróbuj!  A jeśli interesuje Cię z jakich aplikacji korzystać aby stworzyć wyróżniające się Story – bądź czujny, wrócimy do tego tematu w niedalekiej przyszłości.

Author avatar

Monika Hankus

Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobyła podczas staży w agencjach marketingowych. Social media i content marketing manager. Facebook i Instagram nie mają przed nią tajemnic. Prywatnie kulturoholiczka i pasjonatka fotografii mobilnej. W wolnym czasie szuka minimalistycznych kadrów i tańczy, zumbę oczywiście.

Powiązane artykuły