Scroll to top
© 2019 Be Perfect / pozyskajklienta.pl

Jak wygenerować 1,4 miliona złotych przychodu wydając 65 700 złotych?


Przemysław Dworakowski - 2020-03-21

Poniżej przedstawiamy realny wykres konta naszego klienta prezentujący następujące dane:

konwersje – 5150,

koszt konwersji – 12,74 zł,

wartość konwersji – 1 410 000 zł.

optymalizacja-ADS

Prawidłowy wykres optymalizowanej kampanii powinien charakteryzować się:

1) Zmniejszeniem kosztu konwersji (w tym wypadku kosztu sprzedaży), czyli pisząc wprost, powinniśmy płacić coraz mniej, aby osiągnąć sprzedaż. Na powyższym wykresie jest to linia żółta.
2) Zwiększeniem ilości konwersji (linia czerwona).
3) Zwiększeniem wartości sprzedaży (linia zielona).

Jak osiągnęliśmy taki efekt? Udało się to dzięki:

Prawidłowej konfiguracji Google Analytics (w tym implementacji E-commerce).

Mierzenie konwersji (zazwyczaj jest nią sprzedaż) to podstawa. Bez mierzenia i analizy danych nie da się zoptymalizować kampanii. To niczym chodzenie po pokoju z zamkniętymi oczami – nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie się potkniemy oraz dokąd dojdziemy. Dane w Analytics to istne drogowskazy pokazujące co jest opłacalne, a czego warto unikać.

Ciągłej analizie danych.

Dane w Analytics to istne drogowskazy pokazujące co jest opłacalne, a czego warto unikać.

Wykluczaniu słów kluczowych oraz mało rentownych produktów w kampanii Merchant.

Z naszych obserwacji wynika, że wiele kampanii pojawia się pod słowami, które nie mają nawet możliwości wygenerować sprzedaży. Jeżeli zatem przykładowo pojawiasz się pod słowem, które wygenerowało 500 wejść o wartości 1000 zł, to jest to absolutnie nietrafiona inwestycja. Lepiej skupić się na tych słowach, które mają najlepszy współczynnik konwersji. Sytuacja jest identyczna z kampaniami produktowymi.

Optymalizacji budżetu pod kątem urządzeń.

Z reguły częściej konwertują laptopy, bo wygodniej nam jest wykonać przelew i wypełnić formularz. Telefony jednak często służą jako „wabiki”, dlatego też warto dopasować stawki tak, aby nie kosztowały nas więcej niż konwertujące urządzenia.

Optymalizacji kampanii pod kątem demografii odbiorców.

Jeżeli wiemy, że nasze produkty sprzedają się głównie przykładowo mężczyzną w wieku 25-35 lat, z większych miast to warto przeznaczyć lwią część budżetu remarketingowego na te osoby. Bo po co równie często pojawiać się kobietą w wieku 20-25?

Poza tym wykonaliśmy jeszcze:

– optymalizację stawek ze względu na słowa kluczowe,
– wprowadziliśmy kampanie brandowe,
– stworzyliśmy kampanie remarketingu statycznego i dynamicznego,
– utworzyliśmy także kampanię RLSA,
– śledziliśmy konwersję wspomaganą,
– zrobiliśmy spot reklamowy i włączyliśmy kampanię na YouTube,
i było tego jeszcze dużo więcej.

Warto uświadomić sobie, że aby osiągnąć zamierzone efekty, należy przede wszystkim mieć wiedzę i doświadczenie oraz poświęcać kampanią odpowiednią ilość czasu.

Co sugerujemy?

Sam system reklamowy Google ADS z reguły w swoich podpowiedziach skupia się na tym, aby reklamodawca pozyskał jak największy ruch (wydając przy okazji jak największe pieniądze). W związku z tym korzystanie z podpowiedzi (chociażby widniejących na karcie możliwości) często jest błędem, a uczenie się na własnych błędach kosztuje najwięcej. Pułapek w ADS jest bardzo dużo, a rozwiązania często nie są oczywiste i zawsze wymagają testowania.

Dlatego tak ważna jest współpraca z agencją SEO/SEM, a wybór odpowiedniej agencji jest często jednym z najważniejszych wyborów podejmowanych przez właściciela firmy. Od tej decyzji często zależy, jak szybko będzie rozwijać się Twoja firma. Warto zadać sobie poniższe pytania:

Chciałbyś mieć pewność, że Twoje działania marketingowe są dobrze prowadzone?
Chcesz sprawdzić jak efektywnie Twoja agencja prowadzi kampanię?
Czy chciałbyś wiedzieć, które źródła ruchu na Twojej stronie są najlepsze i w co warto inwestować?
A może masz ochotę posłuchać o możliwościach poprawy Twoich działań?

Jeżeli odpowiedziałeś „Tak” na któreś z powyższych pytań, to musisz do Nas napisać, bo nieodpłatnie i niezobowiązująco odpowiemy Ci na nie, wykonując ręczny audyt Google Analytics.

Czy na pewno audyt jest nieodpłatny? TAK! Jest to nasza inwestycja w ewentualną współpracę. Tak naprawdę możesz tylko zyskać.
Kliknij poniższy baner i wypełnij formularz na stronie – zajmie Ci to tylko 2 minuty.

audyt google analytics

Author avatar

Przemysław Dworakowski

Z marketingiem internetowym związany od kilkunastu lat, od dziesięciu stoi na czele własnej agencji reklamowej. Prowadził setki kampanii marketingowych w takich kanałach jak Facebook, Instagram, Google Ads czy Youtube. W marketingu lubi holistyczne podejście i uważa, że multikanałowość to najlepsza strategia na zbudowanie silnej marki w sieci. Prywatnie miłośnik tańca, mąż i ojciec dwójki dzieci.

Powiązane artykuły