Skip to content Skip to footer

Jak angażować na Instagramie

Instagram, podobnie jak inne kanały social media jest organizmem żywym. Oznacza to, że jeśli chcesz być na nim skuteczny, nigdy nie przestaniesz się uczyć. Istnieje jednak kilka prawd uniwersalnych, dzięki którym będziesz wiedział, jak utrzymywać wysokie zasięgi i jak angażować na Instagramie. W dzisiejszym wpisie postaram się o nich przypomnieć.

Co się dzieje z zasięgami?

Instagram się zmienia i nie jest to żadna nowość. Obecnie markom coraz  trudniej będzie zbudować zaangażowaną społeczność, w porównaniu z poprzednimi latami. Dobra wiadomość jest taka, że nowy algorytm dotyczy każdego użytkownika, natomiast zła to ta, że niektóre konta mogą tę zmianę odczuć mocniej.  Wiele marek zauważyło spadki zaangażowania i zasięgów. Stało się. Teraz warto zadać sobie pytanie: jak sobie z tym poradzić? Najlepiej przeanalizować cały profil i przede wszystkim DZIAŁAĆ. Zmieniać i łamać przyjęte wcześniej schematy.  Bo przecież, aby znaleźć rozwiązanie, trzeba zacząć go szukać.

Czy dostałem shadowbana?

Wbrew pozorom aby dostać bana, naprawdę trzeba się postarać i skrupulatnie łamać wszystkie założenia Instagrama. Nie oszukujmy się, mniej więcej jedno na dwadzieścia kont, które myśli że bana dostało faktycznie go posiada. Dlaczego więc tak dużo marek uważa, że dostało shadowbana? Prawdopodobnie dlatego, że wyjaśniłoby to problemy, z którymi borykają się na instagramie.

Instagram – jak angażować?

Odpowiedź nie jest trudna. Jeśli oczekujemy zaangażowania, sami musimy takie zaangażowanie wykazać. Trudniejsza jest druga strona tego medalu. Mianowicie:  jak to zrobić, aby nasi fani to docenili i odpłaci nam tym samym, czyli czasem, który nam poświęcą.

Wykluczyłeś już shadowban? Odnotowałeś spadek statystyk? To pewnie czekasz na konkrety i wskazówki  jak to naprawić. Oto i one:

  • Siła tkwi w odpowiednim hashtagu! – skup się na jego jakości. Bowiem nie od dziś wiadomo “ że, nie ilość a jakość ma znaczenie”
  • Udzielaj się! Komentuj zdjęcia fanów i daj znać, że zależy Ci na kontakcie z obserwatorami. Zachodzi tutaj bardzo prosta zależność: Jeśli oczekujesz czegoś od innych, daj coś od siebie.
  • Wzywaj do działania –  zadawaj pytania. Czasem warto nakierować użytkowników, na tą właściwą przygotowaną przez markę ścieżkę.
  • Patrz szerzej! – publikuj przemyślane treści i miej pomysł na swój profil. Dlaczego? Oszczędzasz czas użytkowników, którzy po pierwszych 5 sekundach będą mogli ocenić czy Twój content wpasuje się w ich zainteresowania.
  • Zaopatrz się w zegarek – a tak konkretnie, dopasuj godzinę publikacji pod swoją grupę odbiorców.
  • Zaprzyjaźnij się z stories: zapewnia on dużo bliższy kontakt z odbiorcą, niż zwykła publikacja zdjęć. Umożliwią Ci to live’y, stories, quizy i ankiety. Dzięki stories umocnisz relacje i przede wszystkim pokażesz, że po drugiej stronie nie znajduje się maszyna.
  • Nie działaj z przypadku – planuj każdą publikacje. Twój profil to Twoja wizytówka marki. Każde działanie musi być przemyślanie, nie można całej wiary w sukces marki podkładać w przypadkowość.
  • Używaj geotagów – bo po prostu warto, ponieważ docierasz do szerszej grupy odbiorców.
  • Promuj się! – wykorzystaj inne kanały społecznościowe, na których się udzielasz i pokaż, że można Cię również znaleźć na Instagramie.
  • Nie ufaj maszynom! – nie korzystaj z botów i nie kupuj followersów. Tak tylko zafundujesz swojej marce shadowbana albo doprowadzisz do usunięcia firmowego konta. Wniosek? Nie warto próbować być sprytniejszym od algorytmów ?
  • Przykładaj się do tego co robisz – zwracaj uwagę na jakość dodawanych zdjęć. Jeśli wkładasz w coś serce i dbasz o jakość to Twoje zdjęcia i profil obroni się sam.

Podsumowując. Obecny algorytm doceni wszystkie profile  przykładające się do prowadzenia swoich kont i poświęcające czas na  prowadzoną przez siebie komunikację. Wniosek? Jeśli nie należysz do leni, nie idziesz na skróty i masz pomysł na swoją markę i przy tym nie zaniedbujesz swoich fanów – nie musisz się niczego obawiać. Po prostu działaj dalej.